• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Klarna kreditgräns

Hindibull

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
17 Juli 2023
Meddelanden
8
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Hej
Någon som vet om kreditgränsen påverkas om man skjuter upp en betalning via klarna ?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 829
Mottagna reaktioner
13 073
Poäng
10 087
Det borde innebära minskad gräns men så lynnigt som klarna system är kan det innebära motsatta också..
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 245
Mottagna reaktioner
936
Poäng
817
Klarna gör lite hur dem vill med sina gränser ingen som vet.
Ena dagen kan du ha 20.000 andra 2.000 utan att ngt har ändrats
 

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 285
Mottagna reaktioner
883
Poäng
717
Som ovannämnda.

Går inte att försöka hitta en logik med deras gränser. Jag hade 0kr utrymme och plötsligt 16K nästa dag, sen 12K efter en vecka utan någon förändring, osv osv.
 

Blenda

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
8 Mars 2019
Meddelanden
479
Mottagna reaktioner
125
Poäng
327
Jag hade klarna som gick till inkasso år 2020. Betalade av hela skulden efter två månader. Har inte kunnat köpa nåt på avbetalning efter det. Kundtjänst sa att det kunde ta upp till 3 år. Nu efter tre år så står det att de inte kan erbjuda någon köpkraft och beslutet är slutgiltigt. Så nu har dom ändrat att jag aldrig mer kan få någon kredit mer..
 

Småland

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
10 Mars 2020
Meddelanden
142
Mottagna reaktioner
90
Poäng
257
Jag hade klarna som gick till inkasso år 2020. Betalade av hela skulden efter två månader. Har inte kunnat köpa nåt på avbetalning efter det. Kundtjänst sa att det kunde ta upp till 3 år. Nu efter tre år så står det att de inte kan erbjuda någon köpkraft och beslutet är slutgiltigt. Så nu har dom ändrat att jag aldrig mer kan få någon kredit mer..
Föredömligt agerat av Klarna!
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 637
Mottagna reaktioner
2 530
Poäng
1 677
Jag hade klarna som gick till inkasso år 2020. Betalade av hela skulden efter två månader. Har inte kunnat köpa nåt på avbetalning efter det. Kundtjänst sa att det kunde ta upp till 3 år. Nu efter tre år så står det att de inte kan erbjuda någon köpkraft och beslutet är slutgiltigt. Så nu har dom ändrat att jag aldrig mer kan få någon kredit mer..
Är väl ganska bra egentligen, är nog lätt att hamna där igen tyvärr.
 

Blenda

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
8 Mars 2019
Meddelanden
479
Mottagna reaktioner
125
Poäng
327
Föredömligt agerat av Klarna!
Fast jag har aldrig haft några betalningsanmärkningar eller liknande och betalade av skulden så fort jag kunde.. så att aldrig kunna köpa på kredit mer känns lite hårt.. men ja lika bra det kanske.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 829
Mottagna reaktioner
13 073
Poäng
10 087
Jag hade klarna som gick till inkasso år 2020. Betalade av hela skulden efter två månader. Har inte kunnat köpa nåt på avbetalning efter det. Kundtjänst sa att det kunde ta upp till 3 år. Nu efter tre år så står det att de inte kan erbjuda någon köpkraft och beslutet är slutgiltigt. Så nu har dom ändrat att jag aldrig mer kan få någon kredit mer..
Det borde klarna göra oftare.. dom har ju så många obeståndsärenden att inget inkassobolag kan hantera allt själv
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp